Kalite Yönetimi

Kalite Yönetimin Görevleri

KALİTE YÖNETİM DİREKTÖRLÜĞÜ

Kalite Yönetim Direktörü, kalite yönetim sistemi içinde kilit role sahiptir. Üst yönetimin belirlediği bir çalışan, kalite yönetim direktörü olarak görevlendirilir. Kalite Yönetim Direktörü, kalite yönetim biriminden ve kurumdaki tüm süreçlerden sorumludur. Kalite Yönetim Direktörü, personel sayısı, kurumun büyüklüğü ve özelliklerine göre Kalite Birimi’nde çalışacak personel sayısını belirler. Kalite yönetim direktörlüğünün çalışma ofisi oluşturulur. Kalite Birimi çalışanları; kalite yönetimi, hasta güvenliği, çalışan güvenliği ve dokümantasyon konularında eğitim almıştır.

 

KALİTE YÖNETİM BİRİMİN GÖREVLERİ

  • SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak,      
  • Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmek.
  • Öz değerlendirmeleri yapmak, yönetmek ve kurumsal kalite sistemine veri girişi yapmak.
  • Olay Bildirim Sistemine ilişkin süreçleri yönetmek.
  • Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetmek.
  • Hasta ve çalışan memnuniyetinin ölçülmesine yönelik çalışmaları (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, hasta ve çalışan geribildirimlerinin alınması gibi) yönetmek.
  • SKS çerçevesinde dokümanların yönetimini ve güncelliğini sağlamak.
  •   Yazılı düzenlemeleri kontrol etmek, gerektiğinde revize edilmesini sağlamak.
  • Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetmek.
  • SKS çerçevesinde belirlenen komitelerin sekreteryasını yürütmek, üye olarak katılmak.
  • Hizmet sunumuna yönelik istatistiki bilgileri değerlendirmek.

 

BÖLÜM KALİTE SORUMLULARININ GÖREVLERİ

  • Birimlerinde kalite standartlarını uygulamak ve uygulatmak, ayrıca kalite birimi ile koordine çalışmak.
  • Bölüm hedeflerine ilişkin analizler yapmak ve kalite birimine bildirmek.
  • Bölümlerinde açılan Düzeltici-Önleyici Faaliyetleri takip etmek.
  • Tüm ekibiyle beraber yatan hastaların eğitim faaliyetlerini yürütmek.
  • Bölümlerinde yeni başlayan personelin oryantasyon faaliyetlerini yürütmek.
  • Birimlerinde takip edilen göstergelerin aylık verilerini toplayıp kalite birimine bildirmek.
  • Bölümüne gönderilen SKS yazılı düzenlemelerinin, bütün bölüm çalışanlarına ulaştırılmasını sağlamak.
  • SKS eğitim ihtiyaçlarını belirlemek ve kendilerine verilen eğitimleri bölümlerine aktarmak.
  • Üst yönetim ve bölüm yöneticileri ile birlikte SKS kapsamında bölüm hedeflerini belirlemek.
  • Bölüm hedeflerine ilişkin analiz yaparak Kalite Yönetim Birimine rapor vermek.
  • SKS ve çalışmaları hakkında bölüm çalışanlarına bilgi vermek.
  • Bölümünde hasta ve çalışan güvenliği uygulamalarını bizzat denetlemek.
  • SKS kapsamındaki raporlama ve bildirimlerin (Olay Bildirim Sistemi, kalite göstergeleri bildirimleri vb.) düzenli olarak yapılmasını sağlamak.
  • SKS öz değerlendirmelerinde KYD ile birlikte hareket etmek.
  • Hastane yönetimi ile hedefler ve öz değerlendirme sonuçlarının tartışılacağı, değerlendirme toplantısına katılmak.
  • Bölüm kalite sorumluları SKS çerçevesinde, Kalite Yönetim Birimi ve KYD ile koordine olarak çalışmalarını yürütür.
  • Her bölüm kalite sorumlusu çalışmaları ile ilgili düzenli olarak kayıt tutar. Değerlendirme raporlarının bir örneğini KYB’ne gönderir.

 

10 Mayıs 2022